1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Emirates, dünyanın en kârlı havayolu olma konumunu koruyor

Emirates, dünyanın en kârlı havayolu olma konumunu koruyor

featured
emirates-dunyanin-en-karli-havayolu-olma-konumunu-koruyor.jpg
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
  • Grup: Emirates Group, 2025-2026 mali yılının ilk yarısında vergi öncesi 12,2 milyar AED (3,3 milyar ABD Doları) kâr elde ederek yeni bir rekora ulaştı. Bu, geçen yılın aynı dönemine göre %17 artış anlamına geliyor. Grup geliri ise %4 artarak 75,4 milyar AED’ye (20,6 milyar ABD Doları) yükseldi.
  • Emirates: Havayolu, 11,4 milyar AED (3,1 milyar ABD Doları) ile yeni bir yarıyıl rekoru kırdı; bu rakam geçen yıla göre %17 artış anlamına geliyor. Gelir ise %6 artarak 65,6 milyar AED’ye (17,9 milyar ABD Doları) çıktı. Bu güçlü performans, bölgeler genelinde süregelen yoğun seyahat talebini ve yolcuların Emirates’in premium kabinlerini tercih etmesini yansıtıyor.

Emirates Group, 2025-26 mali yılının ilk yarısında vergi öncesi 12,2 milyar AED (3,3 milyar ABD doları) kâr açıklayarak şimdiye kadarki en yüksek yarıyıl finansal performansına ulaştı. Bu sonuç, grubun üst üste dördüncü kez yarıyıl bazında rekor kâr açıklamasını sağladı.

Gelir vergisi sonrası Grup kârı 10,6 milyar AED (2,9 milyar ABD Doları) olarak gerçekleşti ve geçen yılın aynı dönemine göre %13 artış gösterdi. Grup, güçlü operasyonel performansını 21,1 milyar AED (5,7 milyar ABD Doları) tutarındaki FAVÖK (EBITDA) ile ortaya koydu. Bu, geçen yılın aynı dönemindeki 20,4 milyar AED’ye (5,6 milyar ABD Doları) göre %3’lük bir artış anlamına geliyor.

Grup geliri, 2025-2026 mali yılının ilk yarısında %4 artarak 75,4 milyar AED’ye (20,6 milyar ABD Doları) yükseldi. Emirates Group, 30 Eylül 2025 itibarıyla 56 milyar AED (15,2 milyar ABD Doları) ile şimdiye kadarki en yüksek nakit rezervini açıkladı (31 Mart 2025’te 53,4 milyar AED/14,5 milyar USD).

Bu güçlü finansal pozisyon, yeni uçak teslimatlarının finansmanını ve mevcut borç yükümlülüklerinin karşılanmasını destekledi. Ayrıca, Emirates Group 2024-2025 mali yılı kapsamında ilan edilen toplam 6 milyar AED’lik (1,6 milyar ABD Doları) temettünün kalan 2 milyar AED’sini (545 milyon ABD Doları) de ana hissedara ödedi. 

Emirates Havayolu ve Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı Şeyh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde şunları söyledi: 

Grubumuz bir kez daha olağanüstü bir performans sergileyerek geçen yılın yarıyıl sonuçlarını geride bıraktı ve 2025-2026 mali yılının ilk yarısında yeni bir rekor kâr elde etti. Emirates, bu dönemde de dünyanın en kârlı havayolu konumunu koruyor. Bu başarının temelinde, güçlü seyahat talebi ve müşterilerimizin Emirates’in ürün ve hizmetlerine yönelik artan tercihi yer alıyor.  Emirates ve dnata, sunduğumuz deneyimi sürekli geliştirmek, operasyonlarımızı yenilik ve teknolojiyle güçlendirmek ve müşterilerimizin memnuniyetini sağlayan çalışanlarımıza destek olmak için  için milyarlarca dolarlık yatırım yaptı. Bu yaklaşım, kurum kültürümüzün temelini oluşturuyor. Elde ettiğimiz güçlü kârlılık, yatırımlarımızı sürdürmemize ve iş modelimizi büyütmemize olanak tanıyor. Bu büyüme, Dubai’nin yetenek, iş ve turizm açısından küresel çekim merkezi olma vizyonuyla da örtüşüyor” dedi.

Şeyh Ahmed, sözlerine şunları ekledi: Jeopolitik gelişmelere ve bazı pazarlardaki ekonomik dalgalanmalara rağmen, dünya genelinde hava taşımacılığı ve seyahat hizmetlerine yönelik talep güçlü biçimde devam ediyor. Bu ivmenin 2025-2026 mali yılının geri kalanında da süreceğini öngörüyoruz. Yeni A350 uçaklarının filomuza katılması ve dnata’nın yeni tesislerinin devreye girmesiyle birlikte kapasitemizi artırarak gelirlerimizi büyütmeyi hedefliyoruz.” 

Grup çalışan sayısı, 31 Mart 2025’e göre %3 artarak 30 Eylül 2025 itibarıyla 124.927 kişiye ulaştı. Emirates ve dnata, gelecekteki operasyonel ihtiyaçlarını karşılamak üzere işe alım süreçlerini sürdürmeye devam ediyor.

Genişleyen operasyonlar ve yeni yatırımlar 

Emirates, 2025-2026 mali yılının ilk yarısında Dubai merkezli operasyon ağı ve bağlantı seçeneklerini geliştirmeye devam etti. Bu dönemde havayolu Danang, Siem Reap, Shenzhen ve Hangzhou uçuşlarını başlatarak yeni destinasyonları ağına ekledi. 30 Eylül itibarıyla Emirates’in yolcu ve kargo ağı 81 ülke ve bölgede toplam 153 havalimanına ulaştı.

Havayolu, ağını güçlendirmek amacıyla Antananarivo, Johannesburg, Muscat, Roma, Riyad ve Taipei rotalarına 28 ek haftalık tarifeli uçuş ekledi. Ayrıca, müşterilerine daha fazla bağlantı imkânı sunmak için Emirates, bu dönemde Air Seychelles, Condor ve Aurigny ile yeni kod paylaşımı ve ortak uçuş anlaşmaları imzaladı.

1 Nisan – 30 Eylül tarihleri arasında Emirates filosuna 5 yeni A350 uçak katıldı. Bu teslimatlar, Business Class ve Premium Economy kapasitesinin artırılmasına katkı sağladı. Aynı dönemde, 5 milyar ABD doları değerindeki kabin yenileme programı kapsamında 23 uçak (6 A380 ve 17 Boeing 777) tamamen yenilendi. Bu sayede Emirates, Premium Economy dâhil olmak üzere en yeni kabin ürünlerini daha fazla pazara sunabildi. 30 Eylül itibarıyla Emirates Premium Economy, Dubai ile 61 şehir arasında hizmet vermeye başladı.

Emirates, yer hizmetleri alanında da yeniliklerine devam etti. Dubai Havalimanı’nda “Emirates First” adıyla açılan yeni alan, First Class yolcularına ve Platinum Skywards üyelerine özel, konforlu bir check-in deneyimi sunuyor. Havayolu ayrıca satış ve marka  stratejisini hızla yaygınlaştırarak Accra, Bangkok, Cenevre, Cakarta, Mauritius, Osaka, Seul ve Singapur’da yeni konsept seyahat mağazaları açtı.

Sürdürülebilir adımlar ve marka iş birlikleri

Emirates, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda çevresel girişimlerini de sürdürdü.
Şirket, mümkün olan noktalarda 37 havalimanında sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) kullanımı gerçekleştirdi. Nisan ayında Emirates, havacılık sektöründe döngüsel ekonomi modelleri geliştirmeyi hedefleyen Havacılık Dönüşüm Konsorsiyumu (ACC) platformuna katıldı.
 Bu girişim, tedarik zincirinde yüksek katma değerli döngüsellik yoluyla karbon salımını azaltmayı amaçlıyor.

Marka görünürlüğünü artırmak için Emirates, 2025-26 mali yılının ilk yarısında önemli sponsorluk anlaşmalarına da imza attı. Havayolu, FC Bayern Münih’in Platin Ortağı, Real Madrid Basketbol Takımı’nın Ana Sponsoru ve Investec Champions Cup ile European Professional Club Rugby (EPCR) Challenge Cup’ın Premium ve Resmî Havayolu Ortağı oldu.
 Ayrıca, ATP Tour’un Premier Ortağı ve Resmî Havayolu Sponsoru olarak 2030 yılına kadar iş birliğini uzattı ve Olympique Lyonnais forması sponsorluğunu da 2030’a kadar yeniledi.

Güçlü performans ve finansal başarı

Yılın ilk altı ayında Emirates’in toplam kapasitesi, genişleyen operasyonlarla birlikte %5 artarak 31,3 milyar Arz Edilen Ton Kilometre  (ATKM) seviyesine ulaştı. Yolcu kapasitesi (Arz Edilen Koltuk Kikometre – AKK) %5 artarken, taşınan yolcu trafiği (Ücretli Yolcu Kilometre – ÜYK) %4 yükseldi. Ortalama doluluk oranı ise %79,5 olarak gerçekleşti (geçen yıl aynı dönemde %80). 1 Nisan – 30 Eylül 2025 arasında Emirates, 27,8 milyon yolcu taşıyarak geçen yılın aynı dönemine göre %4 artış kaydetti. 

Emirates SkyCargo, yılın ilk yarısında 1,25 milyon ton kargo taşıyarak geçen yıla göre %4 artış elde etti. Müşteriler, Emirates SkyCargo’nun geniş ağından ve güvenilir kargo hizmetlerinden yararlanmaya devam etti. Ancak, bazı pazarlardaki talep dalgalanmaları ve tarife etkileri nedeniyle kargo gelirlerinde %6 düşüş yaşandı. Kargo kapasitesi, 3 yeni Boeing 777 kargo uçağının teslimiyle genişledi. Nisan ayında Emirates SkyCargo, “Emirates Courier Express” adını taşıyan yeni hızlı teslimat hizmetini başlattı. Bu yenilikçi ürün, Emirates’in küresel ağını kullanarak işletmelere kapıdan kapıya ekspres taşıma hizmeti sunuyor.

Operasyonel maliyetler (yakıt dahil) %4 artarken, yakıt toplam maliyetin %30’unu oluşturdu.
 Artan talep ve operasyonlar sayesinde Emirates’in FAVÖK (EBITDA) değeri %3 artışla 19,7 milyar AED (5,4 milyar ABD doları) olarak gerçekleşti (geçen yıl 19,1 milyar AED).

Emirates Flight Catering, dış müşterilerden elde ettiği gelirini %13 artırarak 555 milyon AED (151 milyon ABD doları)’na çıkardı. Bu dönemde 116 havayolu için 7,7 milyon yemek üretildi (%2 artış). Emirates Leisure Retail, ABD’de faaliyet gösteren Air Ventures LLC’deki kalan %25 hissesini de satın alarak şirketin tam mülkiyetini elde etti. Bu yatırım, şirketin havalimanı perakende ve yiyecek-içecek operasyonlarını büyütme stratejisinin bir parçası olarak hayata geçirildi.

Emirates hakkında

Emirates, 1987’den beri Türkiye’de hizmet veriyor ve şu anda Airbus A380, Boeing 777 ve Premium Economy sınıfına sahip yeni nesil Airbus A350 uçaklarıyla İstanbul Havalimanı’ndan haftada toplam 21 uçuş gerçekleştiriyor. Emirates yolcuları, ödüllü şefler tarafından hazırlanan, bölgesel lezzetlerden ilham alan çok çeşitli menüler ve geniş bir premium içecek yelpazesiyle eşsiz lezzetlerin tadını çıkarırken, Emirates’in ödüllü uçak içi eğlence sistemi ice ile Türk filmleri dahil, dünyaca ünlü filmler, TV şovları, canlı spor müsabakaları, zengin müzik kütüphanesi, her yaşa hitap eden oyunlar ve daha fazlası dahil olmak üzere, özenle seçilmiş 6.500’den fazla küresel eğlence içeriğinin de keyfini yaşıyorlar.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
joy
Joy
0
cong_
Cong.
0
loved
Loved
0
surprised
Surprised
0
unliked
Unliked
0
mad
Mad
Emirates, dünyanın en kârlı havayolu olma konumunu koruyor

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Menik Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Follow Us